jueves, 18 de febrero de 2010

john oswald: apropiacionisme sonor


Variacions. Una mostra d'apropiacionisme sonor (primera part)
Programa de concerts

Variacions. Una mostra d'apropiacionisme sonor ofereix una primera aproximació a la història del sàmpling i l'apropiacionisme sonor de la mà d'alguns dels seus principals protagonistes, tots ells amb un discurs militant i provocador respecte a l'ús d'enregistraments aliens d'una manera creativa. El cicle, que consta de tres concerts, complementa la sèrie documental del mateix títol a Ràdio Web MACBA (http://rwm.macba.cat/ca/curatorial/), a càrrec de Jon Leidecker, que repassa exemples d'apropiacionisme en la composició del segle XX, en l'art popular i en els mitjans comercials, fins a la confluència de tots aquests corrents als nostres dies.

Comissària: Anna Ramos
Amb la col·laboració de Jon Leidecker

http://www.macba.es/controller.php?p_action=show_page&pagina_id=33&inst_id=28490


Dijous 18 de febrer, 25 de març i 22 d’abril, a les 21 h

Dijous 18 de febrer, a les 21 h
John Oswald
Conferència amb audicions

Pare del terme i la pràctica de la plunderfonia (o plunderphonics), que se serveix del collage musical i el muntatge sonor per transformar qualsevol enregistrament en un discurs singular i propi, John Oswald ha estat un dels pioners en la reivindicació del sàmpling tant a través de la seva pràctica sonora, com dels seus assaigs magistrals. El seu interès per l'electroacústica i la seva aproximació al so des del prisma de l'art han cristal·litzat en creacions musicals conceptualment riques i alhora properes al públic. El seu caràcter provocador l'ha portat a protagonitzar també algunes de les polèmiques més sonades de la lluita anticopyright. http://www.plunderphonics.com

2 comentarios:

  1. jo vaig anar!! va estar molt bé, de fet ho tenia pendent feia bastant de temps. Vas anar Neus? aquesta tarda us portaré el CD que ens va donar ell mateix. fins la tarda!

    ResponderEliminar
  2. Hey laura!! doncs jo al final no vaig poder anar-hi, pero el 25 de març no m'ho perdo!!!
    Aquesta tarda no podré venir, ja que l'assignatura em coincideix amb una altra i avui és important que no falli a dibuix...heu fet molta cosa o què? jo vaig practicant amb l'audacity...

    La veritat és que em sap bastant greu no poder venir, estic un poc desorientada...ens veim la setmana que vé, m'ajudaràs a posar-me un poc al dia? jejee fins dimarts!

    ResponderEliminar